Як створити інтернет-магазин для експортера
Не дивлячись на всі перепони воєнного часу, обсяг експорту в Україні з 2022 року поступово збільшується. Одним з головних факторів розвитку цього напрямку є інструменти онлайн-торгівлі, які суттєво полегшують процес виходу бізнесу на іноземні ринки. Так, підприємці вкладають ресурси в запуск експортних інтернет-магазинів, щоб налагодити взаємодію з клієнтами та вигідно презентувати свої товари за кордоном.
В цій статті ми розглянемо, як онлайн-майданчик вирішує проблеми міжнародної торгівлі та як саме створити інтернет-магазин, що відповідає потребам експорту.
Які перепони на шляху експорту допомагає подолати інтернет-магазин
Завдяки власному інтернет-магазину, орієнтованому на експорт, власними бізнесу можуть розширити географію свого впливу та досягти нових ринків. Наявність такого онлайн-майданчика вирішує важливі проблеми експортерів:
- Необхідність ресурсів для виходу на зовнішні ринки:
Інтернет-магазин надає українським виробникам можливість впевнено виступити на глобальному ринку навіть з мінімальними ресурсами, незалежно від розміру бізнесу та ніші.
- Складнощі з пошуком клієнтів:
Онлайн-платформи дозволяють запускати товарну рекламу за кордоном та забезпечують швидкий доступ до інформації про товари незалежно від місцезнаходження клієнта.
- Торгівля на відстані:
Сайт дає можливість швидко та ефективно презентувати свої товари без обмежень простору і часу. Зручність оформлення замовлень та доставки стає ключовим фактором здійснення покупки.
- Врахування специфіки кожної країни:
Функціональний інтернет-магазин з гнучкими налаштуваннями дозволяє враховувати всі нюанси, такі як нарахування НДС під час оформлення замовлення (це здійснюється автоматично завдяки інтегрованій CRM-системі).
Створення власної онлайн-платформи дозволяє успішно розпочати торгівлю на зовнішніх ринках та презентувати товари на міжнародному рівні. Запуск сайту не обов’язково потребує великих вкладень, оскільки сьогодні є бюджетні способи старту в електронній комерції. Так, українська платформа для створення брендових інтернет-магазинів Shop-Express дозволяє зробити якісний та багатофункціональний сайт без стартового капіталу на розробку: ви платите за користування готовим ресурсом, що включає техпідтримку та обслуговування. Наприклад, базовий тариф платформи складає 3 360 грн на рік.
«Інтернет-магазин надає можливість клієнтам купити товар набагато легше і швидше, ніж, наприклад, переписуватися з менеджерам на пошті або в Instagram», — Марія Гаврилюк, співвласниця Gunia Project.
Яким має бути інтернет-магазин для експорту
Щоб успішно розпочати експорт, потрібно враховувати якість інтернет-магазину та його відповідність інтернаціональним стандартам ще на етапі розробки. Ось 9 ключових параметрів онлайн-майданчика для торгівлі за кордоном:
1. Платіжні системи
Необхідно інтегрувати інтернет-еквайринг з кількома вибраними варіантами прийому оплат. Найпростіший спосіб налаштувати онлайн-оплату для продажів за кордон — підключити системи Liqpay, Portmone та Wayforpay. Вони дають можливість оплачувати ваші товари з різних частин світу зручним для клієнта способом та різними валютами.
Якщо у вас виникнуть труднощі з вибором сервісу інтернет-еквайрингу або інші питання з налаштування платежів, ви можете звернутися за допомогою до спеціалістів. Наразі діє багато державних програм та приватних ініціатив, які безкоштовно допомагають початківцям в експорті налаштувати платежі, домовитися із закордонний партнерами, організувати доставку товарів за кордон тощо. Наприклад, Програма розвитку експорту для українських підприємців, ініційована платформою Shop-Express.
2. Мультимовність і мультивалютність
Стандартна функціональність інтернет-магазину не завжди підтримує множинність мов. Переконайтеся, що ваш інтернет-магазин може бути легко переведений на англійську та інші мови країн, на які ви орієнтовані. Також важлива мультивалютність, щоб вартість товарів відображалась у відповідних грошових одиницях. Про наявність таких можливостей ви можете запитати у розробника платформи, на якій плануєте відкрити інтернет-магазин.
«Я вважаю, що зараз будь-який сайт повинен бути перекладений англійською мовою. А чи треба давати більше мов різних країн — думаю, це залежить від географії продажів. У нас такої потреби ніколи не виникало. Всі наші менеджери володіють англійською мовою, і якщо є запит від іноземного клієнта — наші менеджери їм відповідають», — Марія Гаврилюк, співвласниця Gunia Project.
3. Доставка товарів
Запропонуйте актуальні способи доставки вашим покупцям. Краще, коли на сайті вже є готові інтеграції з локальними сервісами доставки. Також завдяки певному функціоналу покупцям можуть відображатися саме ті служби, які працюють у їхньому регіоні.
Вартість доставки може бути різною для тих чи інших країн. Але для зручності покупця краще вказувати середню вартість доставки для певного регіону (наприклад, 15 євро для ЄС).
4. Маркетингові інструменти
Зверніть увагу на можливість автопідключення до інтернет-магазину Google Shopping — одного з найбільш ефективних інструментів просування. Для запуску реклами в Google або Facebook також варто забезпечити можливість вивантаження з каталогу товарних фідів (вони несуть в собі інформацію про товари, на основі якої будуть автоматично створюватись оголошення).
Щоб аналізувати роботу інтернет-магазину та ефективність рекламних кампаній, підключіть Google Analytics та Facebook Pixel. Вони будуть збирати дані щодо відвідуваності, діях на сайті, конверсії та інші важливі показники. Ви можете відслідковувати дані самостійно або доручити це маркетологам чи SEO-спеціалісту.
5. SEO-оптимізація
Ще до релізу варто переконатись в готовності сайту до SEO-просування. Буде корисною інтеграція ШІ-сервісів, які автоматично створюють метатеги на нових сторінках. Також важливо працювати над юзабіліті сайту та структурою URL.
Щоб провести SEO-оптимізацію коректно, майте на увазі, що ключові фрази в різних країнах відрізняються. Варто зібрати семантичне ядро під конкретний регіон та готувати контент (текстове наповнення сторінок) під регіональні запити користувачів. Це не обов’язково робити до релізу сайту, а можна поступово реалізовувати вже в процесі.
6. Контакт з покупцями
Важливо забезпечити безперебійну комунікацію з іноземними клієнтами. Обов’язково має працювати техпідтримка. Також не завадить функція «замовити в 1 клік» для тих, хто хоче отримати зворотній зв’язок. Щоб швидко обслуговувати клієнтів навіть на іншому кінці земної кулі, краще підключити чат-бот на базі ШІ, який відповідатиме на різних мовах.
Для зручної комунікації з покупцями варто підключити CRM-систему — програму, яка дозволяє з одного «командного центру» приймати платежі, спілкуватись з клієнтами, обробляти замовлення з різних каналів тощо. При виборі CRM зверніть увагу на українські системи, такі як Perfectum CRM+ERP або KeyCRM.
7. SSL-сертифікат
Наявність SSL-сертифікату гарантує безпеку даних користувачів. Будь-яка інформація, яка передається на сайт, залишається конфіденційною. Особливо це стосується платіжних даних клієнтів. Тож просто уточніть у розробників платформи для створення інтернет-магазину про наявність у них такого сертифікату та заходи безпеки.
8. Якісний та швидкий хостинг
Швидкість завантаження сторінок — це один з ключових факторів впливу на конверсію. Якщо картка товару відкривається занадто довго, відвідувач закриє сторінку і вийде. Щоб не допустити цього, інтернет-магазин має працювати на високошвидкісному хостингу.
Є 5 базових видів хостингу: віртуальний, хмарний, ВПС, виділені сервери і колокейшн. У кожного виду є свої переваги та недоліки. Вони також можуть бути платні або безкоштовні, але останні точно не зможуть забезпечити необхідну швидкість. Тож краще вибрати надійного провайдера хостингу, який забезпечує якісну технічну підтримку. Щоб визначитися з провайдером, почитайте відгуки або зверніться до розробника, який вже співпрацює з певним сервісом.
9. Адаптивність сайту
Відвідувачі можуть заходити на сайт зі смартфону, планшету, ноутбуку або навіть телевізора. Тому інтернет-магазин має підлаштовуватись під різні види пристроїв та розміри екранів, щоб забезпечити комфортний досвід користувачів і підвищити конверсію. Адаптація інтернет-магазину під мобільні пристрої також означає, що він буде краще ранжуватися Google.
Якщо розробники налаштують адаптивність інтернет-магазину, сторінки будуть автоматично «підганятися» під розміри екрану та тип пристрою. Перевірити коректність цього процесу дуже просто: потрібно власноруч спробувати зайти на сайт з планшету, телевізору, смартфону тощо. Весь функціонал має зберігатися, всі кнопки — працювати.
Важливо:
Якщо між вашим основним інтернет-магазином та версією для експорту багато відмінностей (як в інформації, так і в асортименті), ви можете зробити копію сайту на іноземному домені. Потім обома можна керувати одночасно за допомогою CRM-системи.
Підбиваємо підсумки
Створення та просування інтернет-магазину є найбільш ефективним інструментом для початку експорту. Якщо сайт відповідає всім переліченим вимогам, це суттєво збільшує шанси підприємця на успіх в міжнародній торгівлі. Однак не обов’язково вкладати значні кошти в створення сайту з нуля. Наразі існують способи запустити міжнародний сайт для експорту з мінімальними витратами, про що ви можете дізнатись більше з реальних кейсів у цій статті.