Компанія – ресурс для співробітників, а не навпаки: як побудувати мотивуючі взаємини в команді

Співробітник не є ресурсом для компанії, компанія є ресурсом для співробітника

В бізнесі часто використовують поняття «людські ресурси», але я думаю, що цей термін знецінює роботу людини, перетворює її на регульований байдужий елемент системи. А я так не хочу.

І тут, на мою думку, три причини, чому співробітник не є ресурсом для бізнесу: 

    1. Людина – це не просто контрольований набір навичок, які можна виміряти та оцінити. У кожного з нас є свої цілі, мотиви, емоції, потреби та цінності. Крім того, ми не ізольовані індивідууми, а частина соціуму, який в роботі складається з колег, партнерів, клієнтів. Це все означає, що ми, як співробітники, не можемо бути повністю контрольованими за допомогою формальних правил. Навпаки, ми потребуємо гнучкості, автономії, поваги та визнання.
    2. В сучасних умовах важливі інновації та адаптація. А це вимагає від компанії постійно розвивати команду. Тому що співробітник, який розглядається як ресурс, за деякий час втратить свою актуальність та конкурентну перевагу через зміни технологій або клієнтських потреб. Співробітник, який розглядається як людина, як особистість, може навчатися, змінюватися, вдосконалюватися та пропонувати новi iдеї та рiшення.
    3. Люди хочуть не лише заробляти гроші. Люди хочуть бути частиною чогось більшого, мати за допомогою своєї праці вплив на оточення, реалізувати свій потенціал. Якщо компанія сприймає співробітників як ресурс, який можна експлуатувати, вона ризикує втратити їхню лояльність, мотивацію та зацікавленість. Якщо компанія сприймає співробітників як людей, яким можна довіряти, вона може залучити їх до спільної мети.

Філософія взаємин: навіщо ми працюємо

Це питання, з якого варто починати. Більшість скаже: ми працюємо заради грошей. Так, кожен з нас працює, щоб забезпечувати щоденні потреби, але проаналізуємо, що криється за цими потребами.

Я вважаю, що бізнес має створювати для працівника такі умови, щоб кожен працював задля: 

  • Задоволення від розв’язання задач. Вкрай важливо, щоб співробітники любили те, що роблять. Тоді працівники зацікавлені у тому, чим вони займаються, охоче удосконалюють професійні навички та з азартом беруться за виконання навіть нетипових завдань. 
  • Самовираження. Це коли в колективі визнають та цінують ваші вміння й досягнення, а клієнти дякують за круті результати й відповідальне ставлення до проєктів.
  • Цінностей, які можна дати іншим. Це про правило: «Що посієш, те й збереш». Працюючи в компанії, працівники допомагають нашим клієнтам реалізовувати мрії. І як результат – вони здійснюються швидше. 
  • Комфортного життя. Це про заробіток. Даючи цінність клієнтам, ми робимо вклад в розвиток їх бізнесів. І чим більшій кількості клієнтів ми допомагаємо, тим більше грошей заробляємо самі. 

Коли пропрацювали ці пункти, ми перейшли до наступного етапу – цінностей. 

Цінності як сутність: навіщо це 

Вважаю, що цінності – це надважливий елемент для будь-якого бізнесу, оскільки вони визначають основні принципи та переконання, за якими компанія працює та приймає рішення. 

Цінності – це орієнтир для дій. Вони об’єднують, допомагають взаємодіяти, рухатися в одному напрямку, вирішувати складні ситуації.

Ми виокремили такі цінності для себе: 

    1. Бути чесними. Це коли ми не вводимо в оману клієнта, а даємо йому повну і правдиву інформацію, навіть якщо такий підхід буде менш фінансово вигідним. Ми не обіцяємо неможливого.
    2. Прагнути навчатися. В TurboWeb ми постійно опановуємо щось нове. Сфера інтернет-маркетингу стрімко змінюється, і ми змінюємося разом з нею. Для нас важливо, щоб кожен сам прагнув розвиватися, щоб ініціатива йшла від працівника. А компанія вже готова взяти на себе питання організації навчання – головне заявити про свій намір.
    3. Бути відповідальними. Це про усвідомлення того, що все, що зі мною відбувається, залежить лише від мене. Тобто все, що я отримую у роботі, стосунках з колегами та взаємодії з клієнтами – це результат моїх дій або моєї бездіяльності. Якщо трапилась неприємна ситуація, ми не шукаємо виправдань, а аналізуємо ситуацію, щоб проблема не повторювалася.
    4. Мати позитивне мислення. Ми концентруємося на можливостях, а не на перешкодах. А на чому людина концентрує свою увагу, те й зростає. В спілкуванні з колегами, в загальних чатах ми ділимося позитивом, підтримуємо один одного.
    5. Бути комунікабельними. Ми відкриті до спілкування як з колегами, так і з клієнтами. Комунікація дає можливість всім бути в одному інформаційному полі. В умовах, коли частина команди працює віддалено, основним каналом комунікації стає корпоративний чат, тому ми закликаємо брати участь в обговореннях, ділитися цікавою інформацією, лайкати повідомлення колег, вітати зі святами та досягненнями, не скупитися на вдячність та проявляти емпатію.
    6. Бути свідомими та результативними. Починаючи працювати над будь-якою задачею, ми задаємо собі питання: «Який результат потрібен та яку цінність несе її виконання?». Коли ти розумієш суть задачі, ти можеш запропонувати ідеї для її вдосконалення, інше рішення, а не просто формально виконати роботу. А вже від усвідомленої мети можна планувати ефективні дії.

Корпоративна культура як спільна ідентичність

Скажу, що продуктивність покращується, коли філософія сформульована та обговорена всередині компанії. Кожен відчуває себе на своєму місці, відчуває себе частиною сприятливого бізнес-середовища. 

Такий погляд на робочі взаємини має багато переваг. Для компанії це означає покращення якості роботи, збільшення продуктивності та конкурентоспроможності, зниження витрат на привернення та утримання персоналу, покращення репутації та іміджу. Для співробітника – це кар’єрні можливості, збільшення доходу та соціального захисту, покращення здоров’я та настрою, самопочуття та самовизначення.


Автор статті

CEO


Вас може зацікавити