Реклама інтернет-магазину в Google або соцмережах: що обрати для бюджетного просування

Для стартапів, малого та середнього бізнесу життєво важливо знайти способи рекламувати свої товари, не вкладаючи в онлайн-маркетинг всі гроші світу. Ключовими інструментами для досягнення цієї мети стають рекламні сервіси Google та Facebook. Але не завжди є ресурси на те, щоб протестувати всі доступні можливості. Тому підприємці мають обрати кращий рекламний інструмент саме для свого бізнесу, зваживши всі переваги та недоліки.

Розібратися в цьому питанні нашій команді допоміг партнер Shop-Express Данило Кандаков, керівник агенції TurboWeb, яка спеціалізується на рекламі інтернет-магазинів.

Переваги та недоліки різних рекламних інструментів для просування інтернет-магазину

Наразі власники інтернет-магазинів, як рекламодавці, мають декілька шляхів просування. Розглянемо найбільш популярні платні інструменти, які надають можливості розширити онлайн-присутність та донести свою продукцію до потенційних покупців.

SEO-просування

SEO (Search Engine Optimization) — це певний набір дій для вдосконалення сайту, спрямованих на підвищення видимості сайту в Google за релевантними запитами. Головна перевага SEO-просування – довготривалий ефект. Сторінки сайту можуть знаходитись ТОПі роками та забезпечувати бізнесу безкоштовним органічний трафік. Але це можливо не у всіх випадках.

З досвіду Данила Кандакова, SEO має кращий ефект в дуже вузьких нішах, оскільки там немає великої конкуренції в результатах пошуку. Але більшість інтернет-магазинів стикаються з тим, що доводиться конкурувати з Rozetka, «Алло», Hotline та іншими інтернет-гігантами. Саме вони займають перші місця в видачі, і обійти їх в гонці за ТОП-5 — дуже складне завдання.

Також SEO — найбільш непередбачуваний інструмент просування. Для молодого бізнесу, який тільки починає свій шлях в електронній комерції, буде складно спрогнозувати дієвість просування тих чи інших товарів. Якщо необхідно протестувати різні гіпотези, краще скористатися іншими інструментами просування.

“Починати завжди потрібно з реклами. З неї ми бачимо, які товари продаються, а які — ні. Ті, що гарно продаються, потім можна просувати за допомогою SEO. Але потрібно розуміти, що SEO — це бюджети і непередбачуваність. Як на мене, це інструмент для великих інтернет-магазинів або дуже вузьких тематик” — Данило Кандаков.

Контекстна реклама (PPC)

Контекстна реклама (PPC, Pay-Per-Click) — це текстові оголошення, які відображаються в результатах пошукової видачі за відповідними запитами. Важливо, що контекстна реклама показується вище за безкоштовну видачу Google, тому забирає на себе значну частину кліків потенційних покупців.

На думку експерта TurboWeb, контекстна реклама є достатньо ефективним інструментом в нішах, де потрібна консультація перед покупкою. Наприклад, для ніш різного обладнання: котли, кондиціонери, сільськогосподарська техніка тощо. Такі інтернет-магазини здійснюють продажі більше по телефону, в чаті або месенджерах, аніж через корзину.

Проте для багатьох інших сфер, де важливо надати чітку інформацію про товар і стимулювати онлайн-покупку «тут і зараз», PPC може не виправдати сподівань.

“Найгірше в контекстній рекламі — це User Experience. Коли клікаєш на рекламу, не розумієш, куди саме перейдеш: на головну сторінку, каталог чи картку товару. В оголошенні представлена не вся інформація, необхідна для прийняття рішення. Для сфери послуг це норма, але для товарів — критично” — Данило Кандаков, керівник агенції TurboWeb.

Google Shopping

Платформа Google Shopping дозволяє рекламодавцям відображати товари у результатах пошуку Google з цінами, назвами та фото товару. Також є Performance Max, що дозволяє рекламуватися на всіх майданчиках Google: не тільки в органічному пошуку, а й на YouTube, Gmail тощо. Система працює на основі товарів з бази сайту, демонструє їх на всіх майданчиках і направляє зусилля саме на ті, де реклама отримала більший відгук.

Головні переваги Google Shopping для власників інтернет-магазинів:

ГалочкаВсе можна автоматизувати, з’єднавши каталог магазину з рекламним кабінетом Google Ads. Система використовує базу даних сайту, підтягуючи всю необхідну інформацію з товарного фіда. Не потрібно в рекламі власноруч слідкувати за цінами, новими надходженнями або змінами в наявності товару.

ГалочкаПросте обслуговування. Для керування Google Shopping не потрібні спеціальні технічні навички.

ГалочкаЗрозумілість інструменту. Принцип роботи Google Shopping доволі простий: користувач вводить запит і бачить ваш товар, релевантний цьому запиту. Тобто ваш інтернет-магазин знаходять люди, вже зацікавлені в придбанні вашого товару.

Проте і в цього інструменту є певні недоліки. Так, оскільки платформа бере зображення з сайту, у рекламодавця немає можливості зробити гарний креатив, наприклад, баннер від дизайнера. Тож якщо для вашого продукту важлива креативна презентація, краще звернути увагу на таргетовану рекламу.

Таргетована реклама в соцмережах

Таргетована реклама дає можливість обирати портрет цільової аудиторії (демографічні ознаки, інтереси, поведінку в інтернеті тощо) та майданчики для розміщення оголошень (основними є Facebook, Instagram та месенджери). З досвіду експерта TurboWeb, реклама в соцмережах найбільш дієва в нішах, де важлива візуальна презентація продукту.

Головними перевагами таргетованої реклами є:

ГалочкаМожливість створювати будь-які креативи, на відміну від Google Shopping та інших інструментів.

ГалочкаФормування лояльної аудиторії — підписників аккаунту, з якими можна працювати надалі та залучати до покупки через публікації.

ГалочкаНаявність широкої статистики та можливість чітко вимірювати ефективність кожного майданчика, на якому відображаються оголошення.

ГалочкаМожливість краще зрозуміти свою ЦА, тестувати різні гіпотези, швидко отримувати фідбек.

Окрім звичайної таргетованої реклами Facebook дає можливість налаштувати динамічну товарну рекламу. Її головна перевага — це автоматизація.

Динамічна товарна реклама налаштовується схожим з Google Shopping чином:

ГалочкаВивантажуєте відомості про товари у Facebook.

ГалочкаНалаштовуєте відстеження подій про перегляд товарів, додавання в кошик та оформлення замовлення.

ГалочкаНалаштовуєте аудиторії, яким буде показуватись реклама.

Якщо для запуску товарної реклами ви звертаєтесь до спеціалістів, вони зроблять всі налаштування, будуть стежити за результатами та оптимізувати рекламу перші 30 днів, а далі все працює автоматично за допомогою штучного інтелекту. За консультацією про налаштування товарної реклами в соцмережах ви можете звернутись до експертів TurboWeb.

“Приблизно 90 % інтернет-магазинів вже працюють з Google Shopping, і тільки 10 % — з Facebook. Тому що власник бачить своїх конкурентів, коли гуглить щось пов’язане з його товаром. Він розуміє, що в Shopping представлені всі, що звідти є прибуток. В Facebook він може взагалі рік не бачити реклами на його тему і думати, що там ніхто не рекламується” — Данило Кандаков.

Недоліком реклами в соціальних мережах є неможливість надати максимально релевантну рекламу. Данило наголошує, що таргетована реклама не підходить для таких ніш, як, наприклад, запчастини. Ви не можете налаштувати оголошення так, щоб показувати користувачу картридж саме для того принтера, що стоїть у нього вдома. Але таких користувачів можливо золучати за допомогою SEO, PPC та Google Shopping.

“Facebook не може настільки тонко піймати для вас цільову аудиторію. Йому доведеться показувати цей картридж всім, у кого взагалі є принтери, і витрачати на це багато грошей” — Данило Кандаков.

Найбільші помилки при налаштуванні реклами

Практика команди TurboWeb показує, що найбільше помилок рекламодавці допускають в рекламному кабінеті Facebook. А саме, коли намагаються отримати якомога більше кліків за меншою ціною. На жаль, багато користувачів соціальних мереж полюбляють клікати на зображення, просто дивитися контент і скролити стрічку далі. Вони не здійснюють покупку, а лише формують видимість активної реакції на рекламу. Таким чином, орієнтованість на мінімізацію ціни за клік — це провальна стратегія для отримання прибутку в короткі терміни.

При налаштуванні Google Shopping власники бізнесу часто генерують товарний фід, але не налаштовують його оновлення (Google відхиляє показ такої реклами) — це одна з найбільш розповсюджених помилок.

Але головні помилки, яких припускаються при налаштуванні Google Shopping та Facebook, є наступні:

ГалочкаНеправильно оцінювати результативність реклами. В деяких нішах та при певних бюджетах алгоритмам Google потрібно більше часу, щоб навчитися і давати високі результати. Якщо власник бізнесу починає зменшувати бюджет, це тільки уповільнить це навчання.

ГалочкаНе бути готовим до експериментів. Якщо реклама не працює, не варто опускати руки. Можливо, це просто не ваш канал продажів.

“Якщо ви більш ніж 2 місяці запускаєте рекламу і витрачаєте більше, ніж заробляєте, краще замислитись про інший інструмент або звернутись до іншого спеціаліста для аудиту налаштувань” — Данило Кандаков.

Комбінація Google-реклами та соціальних мереж: як це працює

Данило підкреслює, що Google та Facebook ефективні з різних точок зору. Соціальні мережі можуть зробити для бренду набагато більше, аніж Google-реклама, якщо бути терплячим і мати певні бюджети в розпорядженні. Користувачі соціальних мереж роблять більше емоційних та спонтанних покупок: часто не того, що потрібно, а чого хочеться.

“Google Shopping — це про задоволення поточного попиту (коли люди хочуть щось і проявляють це в чіткому запиті). Facebook — це про формування попиту, про навіювання. У вас вже є кросівки? Але ви можете купити собі нові, красивіші та модніші… Це більш про ситуативні емоційні рішення” — Данило Кандаков.

З практики TurboWeb, якщо вам потрібна висока вірогідність якомога скорішого результату з першої спроби, тоді потрібно задіяти більшу кількість інструментів: як Google, так і Facebook. Ви вкладете одразу більше грошей, але вірогідність успіху буде вища, ніж використання одного інструменту.

“Весь маркетинг — це робота з вірогідностями. Є тільки певна вірогідність — велика чи маленька. Ось і все. SEO — вирогідність маленька. В рекламних інструментах, де ти можеш в будь-який момент щось змінити чи зупинити — вірогідність більша, а коли застосовуєш кілька рекламних інструментів водночас — ще більша” — Данило Кандаков.

Який рекламний інструмент обрати за умови обмеженого бюджету

SEO — це непередбачуваний інструмент, який дає ефект не одразу. Але він працює для того, щоб поступово збільшувати рентабельність просування. Та якщо у вас новий бізнес та обмежені ресурси, Данило радить вибирати інструмент, який дозволяє отримати швидкий та вимірюваний результат. Таким є саме Google Shopping.

“В Facebook ми радимо починати з 20 доларів на день, а далі дивитися на окупність. В Google Shopping можна стартувати і з 200 гривнями на день” — Данило Кандаков.

Google Shopping має дуже зручні налаштування і дозволяє керувати рекламою навіть новачку. Тому це вигідно з точки зору витрат на оплату праці спеціалістам, оскільки багато процесів відбувається в автоматичному режимі і не потребує багато ресурсів часу та зусиль фахівця. На думку Данила, багато «ручної» роботи над налаштуванням реклами рентабельне тільки за умови бюджетів від 3 тис. у.е.

Як збільшити вірогідність успіху просування на старті та зменшити витрати

Перед початком просування Данило радить приділити особливу увагу аналізу конкурентів. Власник нового бізнесу має зрозуміти, чим саме він відрізняється від інших, яке має УТП (унікальна торгова пропозиція) і що саме вкладати в рекламні оголошення. Експерт TurboWeb наводить приклад одного з клієнтів — інтернет-магазину з продажу постільної білизни. Вони визначили своє УТП як можливість повернення постілі протягом 14 днів, в той час як інші такої пропозиції не давали. В результаті клієнт отримав високий показник конверсії: клієнти бачили важливу перевагу магазина над альтернативними та віддавали перевагу клієнту TurboWeb.

На думку експерта, перші етапи розвитку бізнесу вимагають від реклами результату «тут і зараз». Будувати складну та багатокрокову стратегію можна лише тоді, коли дохід бізнесу дозволятиме вільно виділяти бюджет на маркетинг.

“Багато наших клієнтів знаходяться на етапі, коли їм ще не треба думати про стратегію. Їм треба побачити, що їхні дії, їх ідея та товар потрібні, що з цього може бути користь як людям, так і бізнес-власнику. Коли власник заробляє — це старт, який мотивує йти далі” — Данило Кандаков.

Підводимо підсумки

Рентабельність запуску реклами в Google або соціальних мережах залежить від ніші та специфіки товару. У більшості випадків Google Shopping є більш ефективним шляхом просування, який дозволяє отримати результат з найменшими вкладеннями. Але якщо ваш продукт залежить від візуальної презентації продукту та збільшення кількості підписників — краще звернути увагу на соціальні мережі. В будь-якому випадку, інструменти товарної реклами вимагають певної експертизи в налаштуваннях.

Сучасна платформа Shop-Express дає можливість створити інтернет-магазин з усіма необхідними інструментами та інтеграціями для просування. Ви можете відкрити сайт дуже швидко та просто — буквально за 1 день! А головне — з мінімальним бюджетом. Спробуйте створити власний сайт на Shop-Express безкоштовно прямо зараз: ми пропонуємо 7 днів тестового режиму, щоб ви могли переконатись, що вам все підходить.



Вас може зацікавити