З 6 березня якщо не маєш Consent Mode - не зможеш торгувати на теренах Євросоюзу
Що таке Consent Mode та чому цей механізм необхідно налаштувати всім власникам інтернет магазинів, аби по-перше не втратити дані про покупців, а по-друге уникнути юридичної відповідальності.
Отож давайте про все по порядку .
Consent Mode - це банер-скрипт, який передає спеціальні сигнали Гуглу, щоб Google міг опрацьовувати поведінку ваших покупців на сайті.
У 1994 році сайти починають зберігати відомості про поведінку користувача, за допомогою спеціальних файлів - кукі.
З плином часу та розвитком технологій з’являються все складніші та складніші сайти, наприклад, інтернет-магазини, які збирають все більше інформації про дії користувачів - як от історію переглянутих товарів, товари в кошику, особисті логіни та паролі й навіть платіжні дані.
Однак жодного контролю щодо збирання, зберігання та передачі даних не було. І дані користувачів потрапляли до третіх сторін - таких гігантів як Google, Amazon, Facebook, AliExpress. А вони використовували ці дані, щоб покращити результати рекламних кампаній. Наприклад, той самий динамічний ремаркетинг, який і вам зараз допомагає продавати товари. Накопичення цих даних спричинило ризик їх витоку, незаконного використання третіми сторонами та хакерами.
Саме тоді почав з’являтися запит користувачів на захист персональних даних в Інтернеті.
У 2018 Європейський Союз ухвалює нормативний акт, який врегульовує стосунки між користувачем та сайтом. Називається він General Data Protection Regulation - скорочено GDPR та змушує власників сайтів подбати про захист персональних даних користувачів, аби уникнути юридичної відповідальності.
Якщо раніше цей закон був швидше “писаним”, аніж реально використовуваним - то зараз Європейський Союз зобов’язав власників сайтів зробити усе, аби захистити персональні дані користувачів за вимогами GDPR.
Суть нормативного акту полягає в тому, що користувач повинен бути проінформований, погоджується він чи відмовляється від опрацювання даних. Водночас без згоди користувача забороняється збір таких даних.
Google, який рекламує товари на території ЕС мусить дотримуватися вимог GDPR та відповідно змушує всіх власників сайтів, які торгують на території ЄС та мають налаштовану рекламу в Google Ads дотримуватися цього закону.
З 6 березня 2024 року в дію вступають доповнення GDPR, які є надзвичайно важливим для власників усіх сайтів, які працюють на європейський ринок. Адже якщо ви продаєте товари на Європу і не маєте відповідно встановленого модуля Consent Mode - то зрештою Google Analytics та Google Ads не зможуть отримувати дані про поведінку користувачів на сайті. А отже ваша реклама працюватиме некоректно. Крім того відсутність цього модуля карається юридичною відповідальністю та великими штрафами.
Так виглядатиме ваш Google Ads без встановленого правильного модуля Consent Mode:
Цікаво, що раніше, коли правила були не такі суворі - деякі розумники додумалися до встановлення на сайті банеру БЕЗ установки скрипта, який керує блокуванням кук. Однак зараз із їх сайтів ніякі дані про користувачів не потраплятимуть в Гугл, а отже реклама працюватиме погано.
А також багато власників сайтів вважають, що такий модуль (зображення нижче) вирішує проблему та їм більше нічого не потрібно робити. Але це не так!!!
А ось так виглядає Consent Mode, який відповідає європейському законодавству:
Отож якщо ви зараз працюєте на європейський ринок чи плануєте виходити до західного користувача - вам негайно потрібно встановити банер-скрипт Consent Mode - інакше дії ваших користувачів на сайті не потраплятимуть в Google Analytics та Google Ads, це буде супроводжуватись різким спадом ефективності роботи рекламних кампаній. Крім того вам загрожує штраф та юридична відповідальність за невиконання умов нормативно-правового акту Європейського Союзу.
Коли ви будете обирати, який Consent Mode, обов'язково використовуйте лише сертифікованих партнерів із переліку Google: https://cmppartnerprogram.withgoogle.com/, які розробили надійний та коректний механізм цього банер-скрипту, що вбереже вас від штрафів, юридичної відповідальності та провалу реклами через відсутність збору даних.
Ми же рекомендуємо з цих партнерів саме Cookiescript.