Навіщо Google Shopping інтернет-магазину

Данило, добридень! Розкажіть, будь ласка, що таке інструмент Google Shopping? Ми так розуміємо, що в Україні він з'явився відносно недавно? А на Заході давно працює?

Напевно, всі вже помітили, що, коли ви вводите будь-який запит в Google, крім звичної текстової реклами, ви тепер бачите і яскраві рекламні оголошення із зображенням товару, коротким описом, ціною та акційними пропозиціями. Це і є Google Shopping. По суті, Google Shopping є лайт-версією прайс-агрегатора, що полегшує пошук товарів в інтернет-магазинах і дає можливість порівняти їх ціни. Рекламні оголошення в Google Shopping показуються вгорі сторінки пошукової видачі перед результатами або зліва від них. У багатьох країнах на Заході товарні оголошення Google використовуються вже кілька років і забезпечують набагато більше покупок і нижчу ціну залучення замовлень, ніж звичнайна реклама в Google Ads. Наприклад, в США більше 76% усіх витрачених коштів рітейлерів на рекламу в пошуку становить саме реклама в Google Shopping. Оголошення Google Shopping доступні в 43 країнах. В Україні Google Shopping з'явився в березні 2018 року, але був на бета-тестуванні. Спочатку було дуже мало трафіку і продажів. Менеджери Google говорили, що це явище тимчасове і Google Shopping буде охоплювати все більше і більше запитів. І дійсно, восени 2018 го він заробив на повну потужність.


Яким інтернет-магазинам підходять торгові кампанії?

Торгові кампанії підходять тільки інтернет-магазинам. Якщо ви до цього рекламувалися в Google Ads, ви знаєте, як багато часу займає запуск кампаній, які охоплять весь асортимент магазину. Google Shopping дозволяє зробити це набагато швидше і охопити весь асортимент магазину. Головне те, що весь процес автоматизований і не вимагає підбору ключових фраз. Необхідно уважно ознайомитися з Правилами щодо товарних оголошень в офіційній довідці Google Merchant Center. Також для проходження модерації в Google необхідне дотримання певних умов сайті. А саме:

  1. Наявність online - оплати (LiqPay, WayForPay), реквізитів або номера картки на сайті;
  2. Необхідна можливість адресної доставки;
  3. При оформленні замовлення не повинно бути рядків на сайті "Після обробки замовлення наші оператори зв'яжуться з Вами" (і будь-які інші трактування цієї фрази);
  4. Використання протоколу HTTPS на сайті;
  5. Вказана фізична адреса, телефон, електронна пошта вашої компанії або магазину;
  6. Детальний опис тонкощів повернення товару та засобів.

Відсутність або порушення одного з вищеперелічених правил може призвести до відхилення реклами Google і навіть блокування всього аккаунта.


Які особливості даних кампаній?

Особливості кампаній в Google Shopping є одночасно і його основними перевагами:

  • Товари відображені або вище основної видачі, або праворуч. Тобто вони завжди знаходяться в полі зору користувача над результатами органічної видачі і навіть над традиційними оголошеннями контекстної реклами;
  • Конкуренція в Google Shopping ще невелика, ціна за клік значно нижче, ніж в пошукових кампаніях. Тому торгові кампанії, при правильних налаштуваннях, є дуже прибутковими.
  • В оголошенні користувач бачить відразу назву товару, його ціну і зовнішній вигляд, назва, акції і пряме посиланням на конкретний товар. Таким чином потенційний покупець переходить на той товар, який йому сподобався за тією ціною яку він готовий заплатити.
  • Дані про ціну і наявність товару оновлюються автоматично

Також ті, хто працював раніше з контекстною рекламою, оцінять і те, що створюючи торговельні кампанії в Google Shopping, вам не потрібно збирати ключові слова. Система робить це сама на підставі даних фіда. Фід - це файл з докладною інформацією про товари магазину. Перш ніж завантажити, його потрібно створити згідно з вимогами Google  Google Shopping

А якщо ви хочете виключити трафік за певними пошуковими запитами, то можете зробити це, просто задавши їх в мінус-слова. Плюс доступні великі аудиторії, наприклад, показ в YouTube і КМС. Сервіс працює за таким принципом:

  1. Ви створюєте обліковий запис в Google Merchant Center;
  2. Повязуєте аккаунтом Google Ads;
  3. Завантажуєте в Merchant фіди товарів - з них автоматично завантажуються дані для складання оголошень;
  4. Налаштовуєте і запускаєте рекламну кампанію в Google Ads;
  5. Користувачі бачать рекламу товарів відповідно до їх запитів.

Розкажіть - як налаштувати Google Shopping? Як відбувається процес налаштування?

Спочатку сайт приводиться до вимог Google. Перевіряємо, чи є можливість онлайн оплати на сайті, чи в порядку SSL-сертифікати, чи є адресна доставка.Далі ми зазвичай жартуємо, що відбувається трохи магії, що насправді означає: програміст створює скрипт, який за допомогою фіда переміщує дані про всі товари на сайті в Google Merchant. Реєструємо аккаунт в сервісі Google Merchant Center. Заповнюємо необхідну інформацію про магазин і його асортименті (опису товарів, фото, ціни, акції і т.д.). Далі необхідно налаштувати обліковий запис. Налаштування Google Merchant Center - це зв'язок сервісу з сайтом і завантаження фіда даних. При правильному налаштуванні замовник має можливість управляти тим, які товари показувати: від певної ціни, по бренду, за категоріями і т.д. Далі чекаємо модерацію товарів. Пов'язуємо аккаунт Google Merchant з Google Ads, щоб товари показувалися в блоці Google Shopping. Налаштовуємо передачу замовлень на сайті і суму, на яку здійснено замовлення в Google Ads. Створюємо і запускаємо рекламну кампанію в Google Ads. Аналізуємо отримані результати після 7 днів роботи кампанії.


Чи багато українських інтернет-магазинів зараз користуються даним інструментом? Чи знаєте ви хороші кейси?

Про все кількості сказати складно - ми в агентстві налаштували Google Shopping вже більше 50 українським інтернет-магазинам і продовжуємо радити представникам e-commerce впроваджувати інструмент якомога швидше, поки конкуренція в ньому не занадто висока. Зараз є прекрасна можливість зайняти свою нішу на платформі і отримувати замовлення за ціною набагато дешевше, ніж з Google Ads. Скоро Google Shopping в Україні стане таким же високо конкурентним інструментом, як і в інших країнах. Давайте покажу кілька Кейсів.


Кейс №1

Всі ми знаємо, яка конкуренція на ринку електроніки і як складно інтернет-магазинам конкурувати з такими гігантами, як Rozetka або Цитрус. Але у нас вийшло налаштувати клієнту кампанії в Google Shopping, які приносять йому замовлень на 1 мільйон гривень на місяць, а вартість ліда всього 53 грн. Вклавши в цьому місяці всього 10 622 грн в рекламу, клієнт отримав замовлень на 1 166 498 грн. Частка рекламних витрат склала 0,91%, тобто менше 1%.


Кейс 2

Кейс про те, як ми налаштували автоматичну оптимізацію торгової кампанії в Google Shopping для нашого клієнта. На першому скріні результати торгової кампанії нашого клієнта в Google Shopping до початку роботи з нами: А на другому скрині, після того, як ми налаштували автоматичну оптимізацію торгової кампанії: Раніше за 39 700 вкладених в рекламу коштів клієнт отримував замовлень на 87 600. А після оптимізації всього за 11 000 грн було отримано замовлень на 66 800. До налаштування автоматичної оптимізації витрати на рекламу становили 45% від суми замовлень. А після налаштування оптимізованої торгової кампанії - всього 15%. Таким чином бачимо, що витрати на рекламу зменшилися рівно в 3 рази.


Кейс 3

Для інтернет-магазину мобільних аксесуарів і комплектуючих ми налаштували торгові кампанії в Google Shopping з автоматичною оптимізацією і тепер, вкладаючи всього лише 114 грн в день на рекламу, він отримує 373 замовлення на місяць. А ціна залучення замовлення - 9,23 грн. Сума замовлень видно на скріні:


Яким магазинам ви порадите запускати Google Shopping самостійно, а яким звертатися в агентство? Хвилинка реклами, так би мовити :)

Google Shopping - це інструмент, а не ведення маркетингу в цілому. Налаштування інструменту краще віддавати професіоналам. Тим більше, що вона проводиться одноразово. Але я в обов'язковому порядку рекомендую всім інтернет-магазинам налаштовувати Google Shopping (самостійно або через агентство). Зараз є ще прекрасна можливість "зібрати вершки" цього інструменту інтернет-маркетингу, адже через півроку-рік в конкуренцію вступлять вже всі гравці ринку.



Вас може зацікавити